søndag 6. februar 2011

Bok: Secret Agenda av Roberto Giobbi

Kjære leser.

La meg først sitere følgende: "If I give you a dollar and you give me a dollar, we each still have a dollar; but let me give you an idea and you give me an idea, then we each have two ideas". Dr. Harlan Tarbell.

Dette er en vakker tanke. Den ligger til grunn for min blogg som nettopp skal virke som en kilde til inspirasjon. Samtidig er sitatet gjengitt i en glimrende bok jeg nå gjerne vil anbefale.

Roberto Giobbi har nettopp gitt ut boken Secret Agenda. Den er ingen vanlig tryllebok, men er en samling tips, ideer, råd, trick og tanker fra en mann som har levd for og av tryllekunsten i hele sitt voksne liv. I alt 365 gullkorn er vakkert bundet inn og utgitt av Hermetic Press,Inc. Forfatteren presiseres at boken ikke skal leses fra perm til perm i et jafs, men at man leser et lite avsnitt om dagen. Derfor er avsnittene datert, en for hver av årets dager.

Tanken er å lage et lite ritual av lesningen, på sengekanten, til espressoen eller før du starter øvingen foran speilet. Dette er for at rådet skal få tid til å synke inn og gjøre deg til en bedre utøver av den magiske kunst og et bedre menneske. Ja, for her er det ikke bare tankegods fra tryllere, men også fra filosofer og komponister - skikkelser som har noe å si om det å være kunstner og det å være menneske.

Selv kjøpte jeg boken fra Pegani. Adressen finner du på min hjemmeside under lenker.

Jeg ønsker deg god fornøyelse.

Samtidig vil jeg få takke alle for de hyggelige tilbakemeldingene på min nyervervede hjemmeside.

Beste hilsen
Kristine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar